Monday 2 January 2012

hari yg teruk untuk first day working.. :(


Hari nie first day kjew on this week and on this year ( Monday_2nd January 2012 ). Tahun baru aku dismbut dgn pnuh rse marah, kecewa, sebak dan sedih. Sunnguh dramatik hidup nie. Nak tau knpe? Hanya sebab aku nk cuti arie selasa n rabu nie.. Bukannye lame pown,,cumer 2 hari jeq. Lagipown aku bknnyer amek cuti just 4 fun n 4 enjoying on myself. Aku amek cuti sbb aku ader urusan, urusan yg agak pnting bgi diriku.
         3hb,,aku perlu hidupkan road-tax n insurans kereta aku. Pada hari yg sme jugak aku nk tlong insan tersyg untuk mndapatkan pkerjaan. Aku tak sanggup melihat dia dileter dan dimarah oleh kedua org tuanya. Aku dah berjnji dengannya, begitu juga dgn kedua org tuanya.
         4hb,,aku perlu menghdri “cute class” untuk exam aku.. Aku dah pernah failed sekali dlm exam nie,, so aku bertekad,,tulah merupakan kli terakhir aku failed. Aku kne re-sit exam on february. So aku perlu mnghadri setiap class utk mmberikan tumpuan yg spenuhnya. Exam aper..?? x perlulah tau..t dah pass,,bru seronok nk hbohkan...
         Back to the original story.”tak payah lar cuti,,kjew bnyk nie. Settlekan krje dlu bru amek cuti..”. What the meaning of all this..??? Nonsense...!!! Mcm2 alasan n statement dy bgi sbb x nak bgi aku cuti. Kerja tu lar,,,kjew nie lar..”Kamarul,,u dont have any responsibility at all at yourself..!!!” aku tersentak dgr kate2 dia.. Memang da sah org tua nie da gler.. Lbih kurg stu jam lbih dy maki hamun aku,,mlemparkan kate2 kesat,,n u know what the best thing on this part..??i got a happy ending,,yes,,very happy ending... “No kamarul,,i not approve your leave..!!” alhamdulillah,,, 1 jam lbih aku thn tlinge just for waste my time..nothing..!!!nothing benefits for me...
          4 Thun aku krje menjge prestasi dan reputasi aku. Aku sakit,, aku masih tetap berkerja, hanya untuk menyiapkan semue pekerjaanku. Aku masih berkerja lebih masa, walaupun tidak berbayar. Aku bekerja sampai lewat mlm, kdg2 sampai x blik rumah, diwaktu semue org sedang leka dibuai mimpi indah..Bukan niat aku untuk mengungkit perbuatanku.. Tapi cukuplah sekadar memahami erti tanggungjawab didlm diriku..Akhirnya,, semua aku akhiri pda hari nie.. Bisikan iblis durjane mengakhiri perbualn kami...
         Apa salahnya kalau approved jeq cuti tue...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak payah lar smpai nk mki hmun,,ckp aku x der responsibility..Berkecai hati nie dgr tau x... :'( ..So sad till can't think about it anymore... :'(

3 comments:

  1. salam..

    singgah sini sambil folo ur blog..

    *****5

    dalam apa jua tanggungjwab sungguh penting..

    ReplyDelete
  2. wslm sekamar rindu...
    sye tau tue,,tp sye cmer prlukn sdikit bls kshn drpd phk syrikat tuk mmhmi mslh sye..bknnyer memaki hamun tnpe usul perikse.... :(

    ReplyDelete